HTML

A Big Data blogról

Big Data és Data Science az algoritmusoktól az adatvizualizáción át a gyakorlati alkalmazásokig

2012 legizgalmasabb Big Data sztorijai

Dátum:2013.01.03 ·  Komment: nincs  Címkék: Évértékelő Gyakorlat

A tavalyi év három legemlékezetesebb Big Data alkalmazási sztorija, Obama sikeres elnökválasztási kampányától a Target terhességi botrányáig.

Az Obamát  segítő adatbányászok

A 2012-es USA  elnökválasztási kampány minden korábbinál nagyobb mértékben támaszkodott az adatfeldolgozó és -elemző szoftverekre.

 A Time Inside the Secret World of the Data Crunchers Who Helped Obama Win című írása bemutat néhány érdekes példát a kampányolás során alkalmazott módszerekből. Az elemzési területek között szerepelt az adománygyűjtés, a választói részvétel megjósolása és a politikai hirdetések megfelelő elhelyezése.

Az adománygyűjtésre szolgáló rendszer technológiai hátterét mutatja be a Meet the Obama campaign's $250 million fundraising platform. A weboldalak nagy része a Jekyll keretrendszerrel statikusan generált HTML oldal volt, a receptben  szerepelt még sok-sok JavaScript és PHP, egy adag GitHub, egy csipet Optimizely, a terítésről pedig az Akamai CDN (Content Delivery Network) szolgáltatása gondoskodott.

Big Data és a fegyverek

A Newtown-i iskolásgyerekek tragédiája ráirányította a figyelmet a fegyvertartás kérdésekre. A The Atlantic How Big Data Can Solve America's Gun Problem cikke amellett érvelt, hogy a fegyver- és lőszervásárlási adatok elemzésével talán még időben azonosítani lehetne a potenciális tömegyilkosokat.

A nagy viharokat kavaró cikkre számos válaszírás született, például a GigaOM Maybe big data quell gun violence - but not in the way you think című jegyzete illetve a VentureBeat Can big data solve America’s gun problem? írása.

Titkos terhességek és a Target

Februárban számos helyen jelent az a hír, hogy a Target áruházlánc  egészen korán képes volt azonosítani azokat a női vásárlókat, akik jó eséllyek várandósak. Az elemzés hátterében az áll, hogy ilyenkor bizony alaposan megváltoznak a vásárlási szokások, és korábban szokatlan árucikkek kerülnek be a kosarakba.

A New York Timesben megjelent eredeti cikk anekdotája szerint a feltehetően terhesként azonosított nőknek küldött speciális ajánlatokból családi perpatvar is kerekedett, amikor a családapa a reklámlevekből tudta meg, hogy gimnazista lánya gyermeket vár.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bigdata.blog.hu/api/trackback/id/tr214990966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása